24 maj 2010

Back to life, back to reallity..

Igår kom vi hem ifrån en härlig helg ute i stugan.. Vi hade sån tur att vi fick kanon väder... Det var så härlig att vara där ute, för det kändes som att man hade en liten minisemester. Och jag tycker inte att helgen gick så fort som den annars kan göra när man är hemma..

Vi åkte dit med barnen och Cilla och Marcus och deras barn.. Väldigt trevligt sällskap hade vi.. Jag hade iaf roligt och det tror jag att dom andra också hade :) Att vara där ute är så härligt just för att det är så lugnt där. Det finns inga ljud av bilar eller andra männisor eller något förutom alla underbara ljud som naturen själv har att bjuda på..

Okey alla ljud kanske inte är underbara.. Som när vi t ex i lördags kväll satt ute och drack och tjötade, så helt plötsligt hör vi massa hovar som slår mot marken... Det är kolsvart ute och vi har bara lite ljus tända på bordet, sen ser man inte mycket mer runt omkring.. Jag vet ju att staketet till hästarnas hage går runt halva våran stuga..
Men när man sitter där i mörkret och tror att allt runt omkring sover så blir man lite skraj när man hör det ljudet.. Det kändes som att dom skulle komma galloperandes rakt mot oss... Men det gjorde dom ju inte som tur var...
Marcus var nog den som var räddast tror jag.. Hahah, han blev rädd så fort vi hade kommit dit i fredags för det låg älgbajs på trädgården...

Som ni märker så överlevde vi denna helgen.. Men vad roligt jag har haft.. Den blev bättre en vad jag hade tänkt mig.. Och jag tror att både vädret och sällskapet bidrog till detta..
På lördagen var det så fint väder att barnen badade i sjön... Till och med Lovisa doppade sina små fötter:)

Vi tog även en liten tur till just hästarna för att spana in dom och klappa på dom lite... Och när vi kom dit så höll dom på att släppa in en mamma med sitt 4 dagar gammla föl i hagen för att dom skulle få springa av sig lite.. åhh det här lilla fölet var så söt.. Tänk att dom lär sig att gå så fort, det är rätt skönt att det tar ett år innan våra små bebisar lär sig att gå...:)

Längtar redan tillbaka till stugan, det finns liksom inga måsten där ute.. Man bara är och njuter av att bara vara... Här hemma finns det alltid något att göra, eller någonstans man måste gå. Det går inte riktigt att koppla av lika bra hemma..

Men det är väl kanske därför det är så otroligt skönt när man väl kommer ut till stugan och kan koppla av... Vi har tur som har en stuga kan jag säga.. För man behöver lite avbrott från vardagen ibland...

Idag så "måste" jag:
- Betala räkningar
- Gå till apoteket
- Plocka upp resväskorna
- Damsuga
- Tvätta
- Plocka iordning ren tvätt
- Helst handla

Sen tänkte jag att jag skulle hinna njuta av det härliga vädret men vi får väl se vad som hinns med...


Tindra, Novalie och Eddie

Fidde och marcus

Tindra och Novalie

Fidde och Emil














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar