4 maj 2010

NRJ..

NRJ (energi), visst e jag fyndig :P

Nu på morgonen hade jag helt plötsligt massa energi. Novalie vaknade vid 6.45 och Lovisa 7.10 och jag hade fått för mig att vi inte skulle till dagis. Så först tänkte jag, va skönt jag kan ligga och dra mig och Novis kanske kan somna om igämte mig.. Men 5 minuter senare kom jag på att vi ska ju visst upp för det är ju bara tisdag..
I vanliga fall så brukar jag känna mig jääätte trött när jag har tagit fel och vet att jag måste verkligen gå upp om 5 minuter, men inte idag.

Idag var det bara att gå upp och det var skönt.. Hela morgonen flöt på kanon bra också. Det var inget strul med Novalie alls, hon åt sin frukost, borstade tänderna och klädde på sig och var jätte duktig.

Så när hon var färdigt så var det 25 minuter kvar tills vi skulle vara på dagis, och det kan jag säga att det har nog aldrig hänt. Vi brukar alltid få stressa ihjäl oss det sista.

Så jag fick för mig att jag skulle börja städa toaletten, vilket verkligen behövdes kan jag tillägga.. Jag gjorde en rejäl städning, jag damtorkade överallt, vädrade, torkade alla väggar, bakom toastol (självklart även toastolen), jag handtorkade hela golvet och under duschen så långt jag nådde..

Jag tror att jag bytte vatten i hinken säkert 10 gånger...
Jag fick avbryta lite mitt i allt när vi skulle upp till dagis, men det gjorde inget. När jag kom hem fortsatte jag och sen tog jag även lilla toan och gjorde likadant med.

När jag väl hade börjat nu så kunde jag ju inte sluta, så efter att jag varit ute och gått med Lovisa så att hon skulle få sova lite, så fortsatte jag att damsuga överallt, och damtorka i vårat sovrum, kök, hall och vardagsrum..

Jag hann också slänga på en maskin tvätt nånstans i mitten som jag hängde upp för en stund sen när det var härlig sol ute. Fast nu när jag tittar ut så ser jag att det faktiskt regnar.
Så himla typiskt, vi får väl se när den hinner att torka till, beror ju på hur länge dom hade planerat att det skulle regna...

Men nu har jag satt mig ner med en kopp kaffe och knäckebröd med leverpastej för att ta det lite lugnt. Helt plötsligt så försvinner ju bara energin, får hoppas den kommer tillbaka efter min paus...

1 kommentar:

  1. Underbart när man får den energin och allt bara flyter på. Jag går och väntar på att den energin ska komma till mig, för det skulle verkligen behövas nu i vårat skitiga hem.....

    SvaraRadera