31 maj 2010

Sååå gott..

I förmiddags när jag och Lovisa var och handlade så skulle jag ha sparris, så jag köpte fryst sparris denna gången. Tånkte att det kan ju vara bra att ha i frysen. Sen av en slump så vände jag paketet och såg ett recept som jag var tvungen att testa :)

Och det blev vääldigt gott tycker jag, och Fidde med för den delen.. Så därför måste jag ju bara dela med mig av receptet här...

Basilikamarinerad sparris med salami och kyckling
4 pers

- 4 kycklingfileér
- 1 paket (300g) ICA fryst grön sparris
- ½ kruka basilika (jag tog 1 hel)
- 50g salami
- 2 msk olivolja
- 1 msk vitvinsvinäger
- 2 krm salt
- 1 krm grovmalen svartpeppar (jag tog 2 krm)


Gör så här:

- Koka sparrisen enligt förpackningen
- Strimla salamin och basilikan
- Blanda samman olivolja, vinäger, salt, peppar och 2 msk av sparrisens kokspad
- Lägg upp sparrisen på tallrikar och strö över basilika och salami.
- Skeda över marinaden och ställ i kylskåp ½-2 timmar
- Stek kycklingen under tiden med lite olivolja, salt och citronpeppar
- Servera sparrisen tillsammans med kycklingen och riv gärna lite parmesan över.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar