10 maj 2010

Nej tack!

Jag blir så arg på mig själv, hur svårt kan det vara att säga nej tack, jag ska inte ha. Inte bara till andra utan till sig själv.

Jag har varit jätte duktig dom senaste 4-5 veckorna och inte ätit chips eller något vidare med godis, men nu i helgen så bara blev allt helt fel.

Jag vet ju med mig att jag inte mår bra av att äta chips, blir helt kass i kistan, så varför stoppar jag i mig det då?

I lördags var vi på godislagret och det blev massa godis i påsen med hem. Självklart åt jag endel också, jag tycker egentligen inte att det är jätte gott, men ibland kan det vara gott. Fast i lördags blev det för mycket..

Och igår när vi var och handlade så slank det med en påse chips, vilket jag knappt ens kommer ihåg när jag handlade sist. Men jag fick för mig att jag var sugen på det. Så på kvällen sen åt vi chips (när barnen lagt sig) och tittade på film, och det blev alldeles för mycket där med.

Idag mår jag inte alls bra så jag blir så arg på mig själv. Jag ska verkligen inte äta chips jag ska hålla mig till popcorn och det är faktiskt godare än chips så nu är det skärpning för min del..

Min kropp och mitt sinne behöver verkligen inte chips.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar