13 maj 2010

Så fruktansvärt..

Trött..

Lovisa har varit vaken X antal gånger i natt. Hon håller antingen på att bli sjuk eller så håller hon på att få tänder...

För hon snorar som jag vet inte vad, nyser och hostar och är lite sådär härligt gnällig.. Så inatt har hon krånglat, dels för att hon har varit täppt och dels för att hon har hostat så.. Det låter som en jobbig rethosta, som tur är har jag hostmedicin, men det är ju inte säkert det hjälper. Vi får hoppas det iaf så att hon kan sova inatt och vi med för den delen..

Vi kom väl i säng vid 23.30 tiden och sen började hon krångla vid 00.30 ungefär, så vi turades om att gå in till henne och vyssa, stoppa in nappen, ta på täcke, klappa på huvudet mm. Och även ett blöjbyte blev det för Fiddes del.

Hon kunde somna om men sov bara ca 20 min, så man hann ju bli så där jätte trött hela tiden..

När vi tillslut bestämde oss för att lägga henne i våran säng och hoppas på att hon skulle somna om bättre där, så var klockan 04.30. Men då blev hon väldigt pigg helt plötsligt och började prata lite, dra i håret och peta i ögonen (på mig då), så det gick inte så bra. Men sen bestämde vi oss för att ge henne välling och hostmedicin, och efter en liten stund så somnade hon.

Men sen när hon väl hade somnat så låg hon och skulle trycka sig mot mig, och eftersom jag låg i mitten så fick jag inte jätte mycket plats. Éfter en liten stund igen så kom Novalie in i sängen och då vänder sig Fidde om och lägger sig skavfötters med oss (på så sätt får han mer plats). Och då har jag helt plötsligt en tjej på varje sida som gärna vill trycka sig in mot mitten och helst ligga med sina ben och armar lite här och där.. :)

Mycket härlig natt...

Och det är inte första gången jag hamnar i kläm :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar