17 maj 2010

En lättnad..

Just nu är jag så glad...

Igår gjorde jag en sådandär idiotisk grej som att lägga ett föremål (värdefullt) på bilens huvv. Hur smart är det och varför lär man sig aldrig att inte lägga någonting på bilen... Man tycker inte det är så farligt för "jag lägger den bara där så länge, ska bara sätta fast barnen" Men sen glömmer man bort det likförbannat...

Så det gjorde jag igår, med mina nya glasögon som jag har använt några veckor bara... Grattis till mig.. Vi körde iväg utan att tänka på det, det konstiga är att vi såg ju inte ens fodralet där det låg mitt framför oss i princip.

Men iaf så körde vi iväg, och vi var nästan framme i mullsjö när jag kommer på mitt misstag... Jag får lite smått panik och känner dummast i hela världen.. Fidde släpper av oss hemma hos syster Malin, där vi ska äta middag innan vi beger oss till Huskvarna och Barnens Dag.. Sen åker han hela vägen hem för att se om han hittar glasögonen, han åker samma väg och letar utmed vägen (har man världens bästa sambo då eller), men hittar dom inte..

Vi åker till Huskvarna och sen när vi kommer hem igen på kvällen så tar jag bilen igen och letar för att se om det är någon som har lagt upp dom på ett staket eller ett el skåp eller vad som helst.. Men inte..

Så jag åker hem igen och mår fortf dåligt över hur klantig jag kan vara, att det var en present från mamma, att jag hade letat så himla länge innan jag hittade dom perfekta glasögonen och att det inte finns några fler likadana... Suck!

Fidde sa att pengarna behövde vi ju inte oroa oss för, för det går ju på försäkringen plus att jag tog en försäkring på glasögonen när vi köpte dom.. Men då har Elin klantat sig igen och vet inte riktigt var kvittot med garanti och det är.. Så då blev jag tvungen att må dåligt över det också..

Jag lyckades iaf somna igår och sov för bra. För jag kommer inte ihåg att jag stängde av larmet på klockan, så vi försov oss ca 45min, härligt. Som tur var så gick det ganska smidigt ändå..

Efter att jag lämnat Novalie på dagis så gick jag och Lovisa samma väg som vi åkte igår för att leta igen efter min glasögon.. Men utan resultat.. Jag var inne på Ica och frågade om de hade fått in något och jag var inne på konsum och frågade. Och det var när jag gick från konsum som jag kastade en snabb blick mot anslagstavlan. Av en slump såg jag en lapp med stora bokstäver, UPPHITTADE GLASÖGON 16/5, ÅTERFÅS MOT BESKRIVNING..

Ni kan inte förstå min lycka när jag såg lappen. Jag slet ner lappen och gick ut för att ringa direkt.
Det var en kvinna som svarade och jag hade självklart rätt på beskrivningen. Hon bodde två gator bortanför oss, så jag knallade dit för att hämta dom. Och hela vägen log jag nog utan att tänka på det..

Det var så skönt att veta att det finns bra människor som gör så. De sa det att dom hade legat mitt på vägen så dom tog upp dom för att de inte skulle bli överkörda.. Så när dom kom hem sen gick mannen och skrev ut lappar som kvinnan sen tog med sig på promenaden och satte upp lite överallt...
Tänk om alla var som dom, då skulle nog världen se lite bättre ut. De fick självklart en liten hittelön av mig, och dom blev nog lika glada för den som jag blev av att få tillbaka mina glasögon.. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar