30 maj 2010

Rix FM festivalen

Igår åkte jag och Fidde in till Rix FM festivalen för att koppla av lite. Vi lämnade av barnen hos mamma för att sedan åka hem och göra oss iordning. Fast först så tog vi oss en liten powernap :), sånt man aldrig annars hinner göra (iaf inte tillsammans).

Sen så gjorde vi oss iordning och begav oss ner mot stationen. Vi tog tåget ifall vi fick för oss att vi skulle dricka något. Och det är ju smidigt med tåg. Men jag tror att halva Mullsjö åkte med det tåget in till stan, för det var fullproppat nere på perongen.

När vi kom in till stan så skulle vi först gå och käka lite, det kan också vara rätt skönt att få göra i lugn och ro någon gång :) Så vi gick till O´learys och där var det nästan fullbokat, men vi fick ett bord iaf.

(Sen blev jag ju lite irriterad då, för vi blev placerade nästan vid ingången och då frågade jag om vi inte fick sitta lite längre in. Men våran servitris visste inte riktigt så hon gick och frågade "headservitrisen", som sa att nej det går inte för det är fullt.
Nähä, okey inte mycket att göra åt tänkte vi och satte oss. Men sen efter ca 15 minuter så kommer det ett till par som vill äta, och eftersom vi sitter typ vid ingången hör jag ju vad dom säger. Denna gången var det "headservitrisen" som tog emot och hon sa även till dom att det var ganska fullt. Men sen så tar hon med dom upp på scenen, precis till samma ställe som jag hade bett att få sitta på. Och där ger hon dom ett bord. Okey det kanske är larvigt men då blev jag liite irriterad. Den här servitrisen undviker i princip ögonkontakt med oss under hela tiden. Vi pratar ju om hennes sätt att agera mellan oss, men inget viskande för vi ville ju innerst inne att hon skulle höra vad vi tyckte. Och sen när vi hade ätit färdigt, så kommer "headservitrisen" och frågar om vi vill ha något mer att dricka (hon var inte vår servitris från början) när hon kommer tillbaka så har hon även med sig popcorn att bjuda på.. Så jag hoppas att vi fick dom för att hon kände sig lite dum) Så fick jag det sagt:)

Jag åt en mycket god kycklingsallad och Fidde tog en hamburgertallrik. Till det drack vi vin resp öl.

Efter middagen begav vi oss mot Rådhusparken och Festivalen. När vi kom dit var det inte så jätte mycket folk, men det droppade in allt fler ju mer klockan blev. Sen drog det igång vid 20.00 tiden och Sofia Wistam (och nån mer som ja inte vet vad han heter:P) var programledare. Sen började det hela med ett förband som körde lite blandade hitlåtar. Dom var grymt duktiga (jag tror att killen var han som brukar köra i SingingBee).

När vi stod där och njöt av musiken så kom vi på att vi höjde nog åldern rejält där framme. Hahaha, vi tog oss en titt runt omkring och såg i princip bara 15 åringar :) Men men, det var ju för musiken vi var där.

Förbandet höll ju på i typ 1 timme och under den tiden lyckades både jag och Fidde att bli väääldigt kissenödiga, så vi var tvugna att sticka på toa. Vi förlorade dock våra bra platser för vi stod ganska långt fram men det gjorde inget..
Jag hade messat lite med Martina under tiden också och visste att dom stod längre bak, så när toabesöket var färdigt gick vi till dom ist.

Och det var väldigt trevligt, för det var typ flera år sedan jag och Martina umgicks. Men det härliga är att när vi väl träffas så känns det som att det var igår vi pratade:) Det är äkta vänskap det... Så vi umgicks med Martina och David (+hans kompisar) hela kvällen sen.

Jag tog några kort på Sofia och förbandet, men sen när Darin och Erik Grönvall väl kom upp på scen så dog ju min kamera, så det blev inga kort på dom... Tyvärr...








Efter festivalen så var det ungdomsdisco i Rådhusparken men vi dissade det och gick till Harrys ist.. Det var inte så mycket folk ute men vi hade kul ändå...

Sen när vi skulle åka hem med 01.10 bussen så hann vi inte åka mer än 5 minuter innan ett pucko hoppade ut framför bussen precis innan busshållplatsen. Chauffören hinner ju bromsa, och killen går bort efter en liten stund. Bussen väntar lite med att köra fram till hållplatsen och sen när han gör det så tar puckot sats och sparkar på dörren så att glaset spricker. När vi väl stannar vid hållplatsen så får Puckot för sig att han ska åka med men chauffören blir förbannad på honom och slänger ut honom. Det tycker jag var väldigt bra gjort av honom, hade han hoppat ombord så vet man ju inte vad han hade fått för sig..

Men vi kom hem tillslut och sen var det väldigt skönt att få lägga sig i sängen och veta att jag kunde sova precis hur länge jag ville sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar