25 maj 2010

Humdidum..

Ja, då sitter man vid datorn igen då. Tänk vad skönt det hade varit om datorn inte hade uppfunnits... Eller iaf inte blivit tillgänglig för privatbruk.. Då hade man kunnat lägga sin tid på något vettigare än att sitta framför datorn halva dagarna. För det är så det känns, så fort man inte har något att göra så hamnar man framför datorn av någon konstig anledning.. Det roliga är ju att oftast så finns det inte något man gör på datorn ändå. Man bara sitter där för att "ha något att göra".

Men som nu t ex så sitter jag ju och skriver om i princip ingenting egentligen.. Men jag gör det bara för att ha något att göra och för att jag inte orkar ta itu med det som kanske borde göras ist..
Hur lat är man inte då... Men jag får skylla på att jag inte har någon energi :P Vet inte vart den har tagit vägen dom senaste veckorna.. Känner mig bara trött och tråkig nu för tiden.. Trodde det skulle bli bättre när det blev ljusare, men tji fick jag för det...

Jag kanske bara måste ta tag i mig själv för att bli piggare. Men tycker att jag har testat det.. Jag kan va jätte pigg i en timme eller två, men sen är det som att luften går ur mig och så känner jag inte för något...

Jag har iaf lyckats boka våran tripp till kolmården nu.. Efter mycket om och men jag kan säga... Först så skulle vi hitta aett datum som passade alla. Sen mailade jag med en från Kolmården.. Så när jag hade bestämt ett datum där ica rabatten skulle ingå skickade jag iväg det till henne..
Då fick jag till svar att dom datumen var uppbokade.
Så vi hittade ett nytt datum vi kunde åka.. Hon kollade upp det och då fanns det rum lediga... Sen skickade hon ett till mail där hon skrev att det inte fanns några rum lediga med ica rabatten kvar.. Nähäh,, men strula då..
Så då blev det till att kolla igen om vi skulle boka ändå till ordinarie pris... Och det gjorde vi då.. Så jag skickar över all info hon behöver och får sedan en bokningsbekräftelse... Bara det att då fanns det inga "vanliga" rum kvar, utan vi fick med havsutsikt.. Okey inget fel i det men det koatade ytterligare 200 kr.. Plus att hon sa inte det till mig att det bara fanns dom rummen kvar..

Så den rabatterade resan blev ju inte så rabatterad.. Det skulle kostat något runt 3200kr per familj, men det slutade på ca 3800kr.. Jajaj, det är väl förmodligen det enda vi ska åka på som är övernattning med nöje, så då får vi väl lägga ut dom pengarna kände jag..

Men det är så surt när det ska hålla på och krångla hela tiden.. Speciellt då när man tycker att man har tur som hittade med rabatt och tycker att man är duktig som genomför bokningen åt alla..

Novis och Lovis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar