6 maj 2010

Samma tid som förra veckan..

Jaha, då sitter jag här en liten stund och dricker lite kaffe tillsammans med en go´ chokladboll med rosa och vitt strössel, som jag och Novis bakade igår..

Jag tycker jag har varit duktig idag med. Vi har dels varit i affären, jag och tjejerna, och handlat lite.. Sen har jag tvättat och plockat iordning alla berg av nytvättade kläder som redan låg där inne. Och nu snackar jag berg, för varje hög var ungefär 1 meter höga. Men nu är det bara Fiddes hög/högar (var tvungen att dela den, eftersom stödet från våra kläder försvann när jag plockade bort dom:)) kvar.

Sen har jag plockat iordning lite i köket också. Tänkte jag skulle orka byta sängkläder efter min paus, men det får vi se. Jag måste ju börja med maten också, jag ska göra älggryta. Och dom som brukar göra det vet att det tar ganska lång tid att koka köttet så att det blir sådär härligt mört... Mmm mums, det var längesedan jag gjorde det.

Får se om jag orkar lägga in receptet/bild sen... Tror det iaf.. :)

Jag satt och tittade igenom Emils album igår (skulle ändå sätta in lite nya kort),och när man kommer fram till bilder på Novalie när hon var bebis så var jag tvungen att kolla två gånger, för Lovisa och Novalie är så extremt lika varandra..

Det är nästan lite otäckt att dom kan vara så lika.. Har kollat lite i bvc boken och dom följer varandra i vikt och längd också.. Så vi får väl se om dom ser ut som tvillingar sen när dom blir äldre,, hahaha..

Här är två bilder på dom, vid ungefär samma tid. Men eftersom jag inte hade digitalkamera då så har jag fotat från albumet så det syns kanske inte jätte väl.. :D


Novalie

Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar