10 maj 2010

Jobbet!!!

Blir så frustrerad igen...... Va nere på jobbet nu för att prata med chefen om hur det blir med mina tider och vilka kvällar/helger jag skulle jobba på till hösten...

Ahhhh han ändrar ju åsikt och tänk och allt annat heeela tiden.. Han vet ju inte ens själv vad han har sagt... Han påstår att jag hade sagt att jag skulle börja jobba helt i April (och varför har han i så fall inte hört av sig) vilket jag inte gjorde.. För sist vi pratade om det var i februari eller när det var, kommer inte ihåg. Det kanske till och med var förra året vi pratade om det.

Iaf då sa jag att jag kan komma tillbaka och jobba nån kväll och helg i maj. Så vi bestämde att jag skulle få några kvällar/helger från ett av vikariaten. Och att jag sedan vid årskiftet skulle gå på det vikariatet helt...

Men så hade han ju inte fattat det som, och fråga mig inte varför men han är ju sååå snurrig när det gäller allt.....

Så nu så blev han helt paff när jag sa att det inte var så vi hade bestämt, och han hade trott att jag skulle jobba hela sommaren, men jag sa till honom förra gången vi pratade att jag inte kunde de eftersom jag inte har någon barnomsorg och att Fidde inte kunde ta pappaledigt mer än 2 veckor..

Så nu slutade det med att jag har två veckor i charken i sommar och sen förhoppningsvis 2 helger i månaden from augusti och sen OM det fortf finns något vikariat så KANSKE jag får det efter årskiftet...

Åhhh allt blir bara så fel hela tiden... Nu vill jag verkligen inte tillbaka dit utan vill hitta något annat, med en NORMAL chef... En som vet vad han säger och lovar och HÅLLER det...

Sen finns det ju alltid sådana som på nått konstigt sätt kan slingra sig förbi och lyckas få tider... Nämner inga namn eller nått, men det finns kan jag lova...

Vet inte om min frustration syns i min text men den finns garanterat kan jag lova..
Känner bara för å skita i allt, men det går ju inte heller för då kommer jag ju ingenstans.. Att stå på mig har jag alltid haft problem med, när ska jag lära mig...

Nu vill jag börja plugga igen till något man kan få ett bra jobb genom, men som sagt så kostar det ALLDELES för mycket att plugga några år...

Ska sätta mig och leta jobb tror jag, skriva ansökningar m.m. Vill skriva mer men hinner inte.
Bebis och jag måste äta innan vi ska hämta storasyster på dagis vid 13.3o..

2 kommentarer:

  1. Fattar precis vad du menar... Du har inte något sånt där återanställningsskydd....Det är ju massor med folk som börjat och du måste ju kunna få deras tider i sånna fall.... Prata med Micke J och kolla om inte facket kan hjälpa dig. Kan nästan lova att han gör det ;-) Kram på dig Elin.

    SvaraRadera
  2. Mmm tycker jag med att det borde gå, men usch ja vet inte... Ja micke kan säkert hjälpa mig... får la se vad som händer me allt.. kram tillbaks och hoppas du mår bättre snart.. :D

    SvaraRadera